Thursday, November 15, 2012

Moga Mereka Menyedari..

banyak aku nak story dlm ni..semua tentang manusia yang bernama lelaki..
al kisah ni bermula dari cerita seorang kawan aku..yang sama umur dengan aku..yang dah berkahwin..yang aku gelar dya puan..cukup la aku gelar dya puan dalam story aku kali ni..
aku ni org dok cerita masalah macam2 kat aku..kira aku ni bleh la nak jadi kaunselor jiwa..tapi,mcm yang puan ni masalah rumah tangga..aku ni bab rumah tangga ni tak berapa nak pandai bagi nasihat..tapi aku bleh bagi nasihat sebagai wanita yang pernah merasai perasaan dya..ada suami..kuat menipu..wallahualam la..ya la sebagai wanita ni hati memang cepat prasangka..tersentuh..lebih2 lagi bila org tu org yang kita sayang..apa perasaan kamu yang sedang baca blog ni rasa bila kena tipu dengan org yang kita sayang??sakitkan??ya sakit..tapi bagi wanita ni dya cepat menangis..hanya boleh menangis sahaja dya lepaskan perasaan jika dya x boleh nak bagitau kat org..tu la wanita yang tak nak bergaduh suami isteri..lebih rela makan dalam dari dok perang..huhuhu..
macam tu la juga aku..biaq la kisah aku ni jadi sejarah..mungkin akan jadi pengalaman..alhamdulillah..aku mula hidup sorg..xlama mira da nak kawen dgn pezal..so,lepas ni aku sorg2 la dok jalan kat kangaq tu..xnmpak da aku dgn mira..huhuhu..jodoh dorg sampai dlu..alhamdulillah..aku pun tumpang bhagia..bak kata puan,jodoh aku belum sampai..atau dok tunggu org yang tak pasti..entah la puan..tak tahu dengan perasaan hati sendri..atau pun masih trauma..atau pun masih menunggu..kekadang aku ni takut nk main dgn ht..takut hati aku ni kecewa..kesian kat hati aku ni..dok kecewa saja..lagipun ht ni tba2 aku da terserah  kat naset..kenapa ek lelaki ni perlu hidup dlam penipuan??bukan aku tuju kat naset..tapi tuju kat semua lelaki dalam dunia ni..dok menipu walau pun da kawen..susah ke nak berterus terang??huhuhu..lelaki2..
sedar la lelaki kat luar sana..tak semua wanita perlu ditipu..mereka juga nak kamu berterus terang dengan mereka..jujur..macam mna kamu mahu wanita yang jujur..yang tak menipu..sedangkan diri kamu juga menipu untuk hidup..betol tak??jangan salahkan wanita jika kamu ditipu..sedar la wahai lelaki..hati wanita cukup mudah untuk terguris dan merasai mereka ditipu dan tertipu..tapi,tak kan mereka nak bagi tau kamu semua wahai lelaki yang mereka ditipu dan tertipu oleh kamu??wahai lelaki..kamu tepuk dada tanya lah iman kamu..adakah kamu layak menghukum seorg wanita yang menipu kamu sedangkan kamu juga adalah penipu??sedarlah..ada juga wanita yang sanggup ditipu dan tertipu sebab apa??sebab dya sayang kamu sangat2..so,wanita macam mana lagi kamu wahai lelaki nak cri??



chacha

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikom..
Sila Tinggalkan komen Anda Disini..
Satu Pun Jadi Lah..Hehehehe..

Segalanya Tertulis Hanya Terlahir Dari Hati YamashinaShasha