Friday, November 16, 2012

Buat Bakal Imam..

today ai_na want to say something for all men..

pernah tak lelaki kat luar sana terpikir tentang dosa bakal ditanggung bila berkahwin nanti??dosa isteri dan dosa anak..sedar tak perempuan yang menarik kamu ke neraka??ya..semua tu benar..aku juga tak menafikan aku juga perempuan..tapi ilmu yang aku belajar ni insyaAllah..aku tak nak bagi bapa aku tertarik ke neraka..sebab aku tak berkahwin lagi..

so,macam ni la permulaannya..pada yang membaca blog ni..mungkin lelaki atau perempuan..mungkin yang belum kahwin dah berkahwin atau akan berkahwin..terus terang aku berkawan dengan org yang bakal berkahwin sekarang..Ya Allah..banyak sungguh dosa mereka lakukan..Allah Huakbar..hanya Allah yang tahu semua tu..tu dosa bapa mereka yang tanggung..kesian bapa dya..

begini la..pada yang belum berkahwin..jika kamu bercinta..tanya lah pada pasangan kamu..kenapa dya ingin bernikah bersama kamu??mungkin jawapan dya sebab menyayangi kamu sepenuh hati..sebab tak nak berpisah dengan kamu..wahai lelaki..adakah jawapan tu akan mengheret kamu ke jalan dosa??jika dya betul2 ingin membawa kamu ke jalan syurga yang diredhai Allah..pasti jawapan nya..ingin menjadi makmummu yang akan mengaminkan setiap doamu..dan ingin bersusah senang bersamamu..dan ingin menjaga maruahmu.. rahsiakan jawapan ni..kalau mereka hanya menyayangi kamu dan tak nak berpisah dengan kamu..reject la..ya mungkin kamu juga menyayangi dya..tapi bleh ka dya menjaga maruah mu??menyidai kain memakai tudung?mampu?org bukan ajnabi dtg rumah cepat2 mengambil tudung??mampu?cari la yang mampu menutup aurat..kerana aurat mampu membawa kamu syurga..sbab apa ingin menjadi makmummu??kerana dengan solat,mereka wanita tak dapat bersama org lain untuk ada masa mengumpat..menjaga tepi kain org..dan jangan lupa..mungkin saat bercinta ni nak turun kereta mesti la nak salam kan..no men..tu dah berdosa..bukan suami isteri..yang akan dapat pahala bila suami isteri bersalaman..renung2 kn..

aku juga akui..aku bukan lah sebaik mana..tapi aku ingin melemahkan hati sesorang lelaki yang dalam kemarahan dengan ayat2 suci al-quran..aku ingin menjadi makmumnya yang ingin dibimbing..tapi,ilmu aku bukan lah sehebat mana..cukuplah aku bleh berdakwah dengan cara macam ni..aku tak minta kamu wahai lelaki menerima wanita seperti aku..sebab aku mungkin hina dimata semua lelaki..mungkin aku tak layak menjadi makmum pada suamiku..biar lah Allah yang tentukan segalanya..aku hanya mampu berdoa dan redha dengan ketentuannya..

pada Mohd Nasir B Haron..
lelaki yang aku jatuh cinta pada pandangan pertama..
tidak ada yang menjatuhkan maruah melainkan telah melakukan zina dan maksiat..maruah kita pada Allah dan bumi ni..dan juga pada diri sendiri yang akan menjawab setiap persoalan di dalam kubur nanti..tangan yang meraba..mulut yang mencium..mata yang melihat..telinga yang mendengar..tidak takut kah kamu wahai umat nabi Mohammmad..bacalah khutbah terakhir nabi Mohammad..yakni kamu akan faham..kamu menolak aku dengan cara kamu..aku bersyukur..ingat la wahai umat nabi Mohammad..aku tidak menyayangi mu lagi sekarang..tapi cukup la aku mendoakan kamu didalam setiap sujud terakhir ku..semoga kamu bahagia mencari kebahagian didunia ni..titisan air mata aku ni aku sekarang ni..sungguh aku kesal..sikap kamu yang menuduh aku..menjatuhkan maruahmu..sedangkan kau sendiri wahai umat nabi Muhammad..kau ada tuhan..iaitu Allah..bertaubat lah naset..biarlah air manimu tertumpah pada waktu yang diredhai..saat kamu bersetubuh dengan pasangan mu yang halal..iaitu pahala..kejar lah pahala..kesian lah pada diri sendiri naset..yang akan menerima seksaan..mungkin bagimu kematian tu lambat lagi kau masih muda..tapi,sedarkah bila2 masa sahaja kita semua boleh mati..wallahualam..aku menulis bukan kerana publisiti..tapi aku menulis ingin menyampaikan sesuatu..aku tahu hati mu keras ingin menerima kata2 ni..tapi,aku dah cuba menjadi yang terbaik untuk membawa kau ke jalan yang diredhai..wahai Mohd Nasir,cuba lah jadi manusia yang akan kau dilihat..Ya Allah..Nur diwajahmu..pasti kau akan dijadi bahan org berkata2..berkata2 tentang kebiakan..tak nak ke kau bergitu??sedarlah wahai naset,penantian aku hanya ingin menjadi sahabat dan ingin menolong mu suatu hari nnti..insyaAllah..ok la..selamat berjuang ya..jangan lupa rukun islam dan rukun iman..Amin Ya Rabbal A'lamin..

chacha

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikom..
Sila Tinggalkan komen Anda Disini..
Satu Pun Jadi Lah..Hehehehe..

Segalanya Tertulis Hanya Terlahir Dari Hati YamashinaShasha