Saturday, October 20, 2012

Rentetan Hati..Buat ANAM..


bismillahirahmanirohimm..
dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani..

jam menunjukkan pukul 17:13 saat aku memula mengarang ini..aku hanya ingin mengimbaskan kembali lembaran masa silam..masa lalu aku..hingga saat ni..tentang perasaan aku..pada dia yang aku syg..walaupun aku tak pernah dapat dya..dan mengharap ada pembaca2 yang sudi dan setia untuk membuka blog aku ni untuk membaca dan ingin mengetahui..

mood rewind balik 2tahun lepas..

January 2010..

pagi ni aku melaporkan diri di unit multimedia sebagai pelatih latihan industry..wahh..skema gila aku..panggil encik kat semua..hhahaha..aku melapor diri dengan encik syaifullah..wahh..like2 china..hahaha..ingatkan cina..rpa2 malayu..wahhh..ensem..(sekadar memuji)..memperkenalkan dri pada dya..wahh seniur syed alwi gak..ok2..tiba2 ada sorg staf masuk..bagi tape kat dya..wahhh..manisnya senyuman dya..cik syaifullah memperkenalkan aku kat dya,dya kat aku..nama dya nasir..ok2..trjatuh hati plak kat dya..aduhhh kacau..

hari kedua..
ok hari kedua ni masih malu lagi..tak kenai ramai lagi staf..semua staf kat sini semua lelaki..so,abg2 aku la..hehehe..ok hari ni ada program dkat kapitol..xdak sapa pun kat opi..tetiba abg nasir ni masuk..dengan baju barca dya..dya ajak aku p kapitol..naik keta dgn dya(masa tu nissan sunny)..tapi bukan berdua la..bertiga dengan abg syauqy..aku membontot je abg nasir ni..aku dtg dgn dya..so,aku kena balik dengan dya la..smpai dya mkan pun aku tgk je dya makan..tunggu ja dya makan..sampai la balik pejabat..huhu..dya ni smart gak..manis..i like..hahaha

hari ke beberapa..
hahaha..hari ahad ni..aku ikut dorg p ptndingan pidato dkat kola..ikut je la..pagi ni..masa kat kedai makan nasi lemak je..tetba si abg nasir ni dpat kol dari awek dya kot..its ok..tapi tengok dya cakap kol masa tu..macam marah je..gaduh kot..besa la rumah tangga..hahaha..

hampir blan terakhir..
aduh..menebal rasa syg nk tinggal unit ni..pas ni susah da la nak tengok senyuman yang maneh cam gula tu..huhuhu..next time ada sumur diladang..ble tumpang mandi..kalau umur yg panjan bleh jumpa lagi..lastly,p makan kfc dgn dya skali..dya ska air milo..dya order milo..hehehe..pastu p karok dgn abg syed,faizal,abg zizi..dya tak maw p..katanya sakit perut tak pa la..maybe dya ada masalah kot..huhuhu..blik karok..terjumpa dya..dya lena..mungkin letih..da ptg..aku nk balik opis..ada la amek gambaq dgan dya dgn ramai2..huhuhu..kenangan..masa tu la last aku jumpa dya masa praktikal..huhuhu..

berbulan-bulan..
masih tersimpan perasaan syg la plak dan ingin mengenali abg nasir tu secara dekat..hanya Allah yang tahu..rindunya tak jumpa dya..hahaha...lawaknya..

bulan 7 2010..
aku punya kakak angkat nak dtg sni..antaq adik dya dkt uum..huhu..ok2..aku ambik cti la 3hari dya nk dtg sni..nk bawa dya jalan2..huhuhu..kat kapitol ada tayangan perdana magika..kebetulan..aku bawa kakak angakat aku p tengok..ptg tu naset xdak..huhuhu..malam tu ada tayangan..aku tunjuk dkat kakak angkat aku tu naset..org paling manis snyuman dalam opis dya..huhuhu..tetba kakak angkat aku ckap..wahh..manis2 dya senyum..ingat aku sorg je yang ckap macam tu..huhuhu..tetba kakak angkat aku ckap..nak nom dya..aduh kacau..lagi kacau..wahh..terpaksa..aku kena beralah dan berkorban perasaan..tapi aku tanya naset dlu..dya pun nak..aduh..tak pa la..mungkin takdir kot aku kena pendam perasaan ni sampai bla2..huhuhu..aku bagi dkat kak yana..pastu pandai2 dya la..huhuhu..

waalahualam la..
aku harungi hidup ni dalam diam2 aku pendam perasaan..dari blog ni juga aku meluahkan segala rasa yang aku rasa dekat nasir..dya tahu..tapi dya tak bleh plih aku..kerana kak yana dlam hati dya...

31 ogos 2012...
tahun 2011 aku tak tahu nk cerita apa..sbab aku slow2 trima kenyataan..
malam ni aku dpat tahu naset da letak 'talak' dkat kak yana..aduh..da la kak yana sakit..kena santau bagai..kenapa la dya tak pernah nk pham kak yana..saat ni aku marah sangat..smpai aku terpaksa tebalkan muka p depan umah dya..huhuhu..ya..naset pun mengaku dya ada org len..sanggup sungguh naset buat macam tu..tak sangka semua ni..mungkin suratan dorg kot..

16 september 2012..
berakhir sudah sebuah pengorbanan..kak yna telah menghembuskan nafas terakhir dya dekat depan kaabah..tapi aku terkilan dengan amanat dya yang terakhir..kenapa aku yang jadi mangsa..dya kata..naset selalu ckap suara kak yna macam aku..astaqfirullahal'azim..hya Allah yang tahu keadaan aku dpat email terakhir dya tu..berat bila daus dtg sni..email dya yg aku copy paste 
"salam sya,akak mnta maaf byak-byak dgan sya jka email nie sya bca dlam keadaan serba salah,sya,akak dh dpat prtunjuk,akak ase ptanda2 akak dh smpai,kn akak ckap dctor bgtwu akak hya bleh edup sblan jerw,tpi,ntah lh sya,akak dh rsa kaki akak dh jatuh,sya,klau nie btul prtndanya,akak mohon satu sya tolong akak,dan prtolongan sya akn uat akak tnang kt sna nt,maafkn akak ckap mcam nie,sya,nasir tgah dmam skunk,japg akak nk pegi uat solat sunat kt die,100rakaat mungkin ckup Allah pindahkn dmam die kt akak,sgala ksakitan y die ase,akak aser die lgi tgung brat sya,sya,slama akak knal die,akak bhagia dgan die sya,tapi,sjak akhir2 nie,akak tk dpat nk tgok syuman die sya,akak tringin nk tgok syuman die smpai skunk,tpi akak ase akak tk bleh uat die trsyum tuk akak,akak bkan siapa2 tuk die,akak fham sya,die dh dimiliki,tpi sya,utusan akak nie,jauh disdut akak nk ckap kt nasir,y die akan diprmainkn wanita tue nma husna,informer akak kt sna bgtwu,akak tk sempat nk ckap sya dkat die,y husna akn tgalkn die,akak twu,klau akak ckap kt die,die akn mrah akak,sya,amanat trakhir akak,klau akak hembus nafas kt sni,akak nk sya tolong akak,klau die tk twu tntg nie,akak ase tk tnang sya,akak mohon sgat2 sya,sya tolong jdi akak,sya tolong mnyamar,ckup lh slama sbulan,tolong sya,jauhkn die dri prmpuan tue,sya,prempuan tue kotor sya,prempuan tue tk mgkin bleh brubah sya,atie akak dh sebati dgan nasir,akak bleh aser apa y die aser sya,akak twu sya brat nk uat smua nie,tp sya syg nasir jga kn,sya mesti nk tgok die bhagiakn?tlong yerw sya,akak mnta tolong uat kli trakhir,maafkn akak,bla smpai waktu sya trus trang lh dgan die,dan akak ykin,die tk kn brsdih dgan khilangan akak,sbab die ada org y die syg lam edup die,sya,akak mohon mryu dgan sya,tlong jdi akak,sya mnta maaf andai die mrah sya,prtolongan sya akan uat akak tnang,maafkn akak sya,diary akak,tepon akak,daus akan smpaikn dkat sya bla akak dh tk derw nt,sya simpan yerw,uat rujukan,tulisan2 msej tue,sya blajar lh dri diary akak,sya,akak twu nasir akan mlenting bla die twu tntg nie,sya bleh kn uat die sabar,uat die lembut,die prlukn tanah tuk pdamkn api die,maafkn akak sya,akak akn tgu die kt syurga sya,tlg akak egt kn tntg solat,agama yerw,die akan trpesong law pembimbing die tk derw,maafkn akak sya,akak hye ada amanat nie jerw,die mungkin akan tye sya alamat,kubur akak,number adik2 akak,arap sya simpan lh dlu,bgi number daus tk perw,kbur akak,dtg lh sya dgan die,akak tgu,sya akak dh byak merepek,akak nk pegi brdoa tuk nasir,maafkn kesilapan akak,halalkn sgalanya kt akak yerw sya,jga dri,salam syg trakhir,salam."

14 october 2012..

segalanya telah berakhir..lakonan aku dah tak ble lagi..amanat arwah ckap cukup la sblan..tapi xsampai sbulan..aku terima..tapi naset tak bleh trma kenyataan..dya kata aku macam2..aku terima..sebab aku syg dya..bodoh kan aku..kena maki hamun pun tak pa..tapi jauh disudut hati aku..aku nk dya mfkn aku ikhlas..Allah Huakbar..adik2 dya damn aku..pzah ok ja..tapi napa nabila cam over ja..sdg kn masa arwah kak yna aku ada dya selalu ngadu..adk2 dya hilang hormat kat dya..tak suka kat dya..tapi bla arwah da tak dak..napa kata2 kat aku..Hanya Allah yg Tahu..tapi susah ke naset nak mfkn aku??ni semua amanat..amanat terakhir nk dya tng kt sna..huhuhu..aku sedih sorg2..nangis sorg2..ada naset faham..aku asa naset mesti dengah seronok..kali ni,aku mmg syg naset..tapi masa yang sama..aku benci sangat dengan perangai dya..pernah tak dya nak cakap kat aku..yang dya sama macam aku..rindu kat arwah..aku tahu aku berdosa dengan naset..tapi,husna ada untuk teman dya saat ni..aku tahu naset..aku tahu..naset..aku buat semua ni sebab amanat..amanat nk dya tng kat sana..tapi,napa dya tak bleh nk tngkn arwah kat sna??huhuhu..rentetan hati aku ni..dalam masa yang sama..aku nk juga naset tu tau aku syg kat dya..dalam setiap doa aku ada nama dya..setelah hubungan dya dengan kak yana brakhir dengan sebuah pgorbanan hingga akhir hayat..aku tringin sgat nk gantikan kak yna..tapi aku tak bleh..tapi,dlam setiap doa ku ada nma dya..insyaAllah..jom la..panjang sangat bloq kali ni..nnt tak larat naset nk baca..hehehe..lagi pun da lewat..jumpa pada next blog k..harap naset dpat memahami..ni hanya kerana sebuah amanat..daaaAAa...



chacha

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikom..
Sila Tinggalkan komen Anda Disini..
Satu Pun Jadi Lah..Hehehehe..

Segalanya Tertulis Hanya Terlahir Dari Hati YamashinaShasha