Friday, October 14, 2011

Pisahkan lah Kami..

''Ya Allah..
engkau Yang Mahu Tahu Segalanya.

bila kehadiranku
menggangu hatinya,
tidak membawa kebaikkan padanya,
maka kau pisahkan lah kami biarpun kami terluka.
bila aku tak layak dak bukan yang terbaik untuknya,
maka kau jauhkan lah aku darinya.
bila bukan aku yang tertulis untuk melengkapkan agamanya,
maka jarakkan lah kami agar tidak mengundang kecewa.
bila aku bukan yang terbaik,
bila aku bukan yang tercatat dalam takdir,
dan bila dia berhak kepada yang lebih baik,
maka jarakkan kami,pisahkan kami.
jangan menangisi perpisahan,
kelak DIA akan gantikan,
dengan seseorang yang telah tercatat,
dengan seseorang yang lebih baik untuk dunia dan akhirat kamu''

Apabila kita menjadi insan yang terpilih untuk berpisah dari kasih2 manusia yang kita sayangi,ingatlah bahawa ALLAH SWT itu benar2 ingin memberi satu ganjaran yang hebat untuk hamba-Nya. dasari hikmahNya. renungi kalimahNya. Dia memisahkan adalah tanda untuk menyambungkan.menyambungkan apa jika ada yang terpisah??berpisah pun perit.kehilangan itu pun amat sakit.dia memisahkan kita dengan kasih manusia untuk menyambungkan cinta kita dengan Nya.itu adalah cinta teragung.

chacha

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikom..
Sila Tinggalkan komen Anda Disini..
Satu Pun Jadi Lah..Hehehehe..

Segalanya Tertulis Hanya Terlahir Dari Hati YamashinaShasha